בניית אתרים בוורדפרס: האם לבנות אתר בעצמי?

בניית אתרים בוורדפרס
שאלת השאלות: האם כדאי לך לבנות את האתר שלך בעצמך או פשוט לשלם לאיש מקצוע. בפוסט הבא אנסה לענות על השאלה בצורה הטובה ביותר, אבל כמו שאתם בוודאי מנחשים, התשובה הראשונית היא: זה תלוי.

בניית אתרים בוורדפרס: אפשר לבנות לבד – אבל האם זו החלטה נכונה?
מדובר בשאלה לא פשוטה עם המון חלקים נעים, והתשובה עליה תשפיע רבות על העסק והאתר שלכם. המרכיבים העיקריים שישפיעו על ההחלטה שלכם הם: תקציב, יכולות, זמן.

עיצוב אתרים בוורדפרס

כמה מילים על בניית אתרים בוורדפרס

שוק בניית האתרים פרוץ ותוכלו למצוא הצעות לבניית החל מ-500 ש"ח ועד ל-10,000 ש"ח. ההבדלים הקיצוניים במחירים מגיעים מכמה סיבות:

כל אחד יכול "ללמוד" לבנות אתרים בוורדפרס – או בכלל
זה כמובן לא נכון אבל זה לא מונע מאנשים שראו 3-4 מדריכים באינטרנט להציג את עצמם בתור "משרד" או "סוכנות דיגיטל". אין תעודה או הסמכה רשמית ל"בוני אתרים" והדרך היחידה לדעת אם נותן שירות הוא איכותי או לא היא להפוך לבלש ולחקור, לראות עבודות שעשה ולדבר עם לקוחות שלו (וגם שם, לא תמיד אפשר לאמת הכל).

בניית אתרים היא לא רק ההיבט הטכני של הבנייה עצמה, צריך ללמוד אפיון וחווית משתמש, עיצוב, שיווק, מיתוג ועוד ועוד ועוד…. בניגוד למה שאנשים חושבים, זה לא מקצוע שנרכש ביום.

כלים כמו אלמנטור הפכו את תהליך בניית האתרים לקלה יותר מבעבר ובכך הנגישה את האפשרות הטכנית לאנשים ללמוד לבנות אתרים בזמן מאוד קצר, אך אלמנטור לא ילמד אותם אפיון נכון, חווית משתמש שמניעה לפעולה, עיצוב שמשדר את ערכי המותג שלכם ועוד. 

אם אתם מחפשים נותן שירות, תבקשו לראות עבודות שלו, לדבר עם לקוחות ואפילו כנסו לקבוצות פייסבוק רלוונטיות ותשאלו לגביו. גם אם לא יכירו אותו אישית יוכלו להתרשם מהעבודות שלו בעין יותר מקצועית ולתת לכם אינסייטס יותר ממה שתוכלו למצוא לבדכם.

אתם בכל מקרה צריכים ללמוד לא מעט על בניית אתרים בוורדפרס
מעבר לאיך שהאתר נראה יש המון מרכיבים מאחורי הקלעים שמשפיעים על איכות האתר שלכם. האם האתר שלכם מאוחסן על שרת איכותי? האם בוצעה אופטימיזציה לתמונות? האם האתר מאובטח ב-SSL? האם הוא נבנה מאפס או מתבנית קיימת?

ישנם מרכיבים רבים לבניית אתר שאם לא תלמדו אותם לעומק בתור בעלי עסקים, לא תוכלו לדעת איזה מוצר קיבלתם. אין לכם שום דרך לדעת אם התקציב שלכם מתאים למה שאתם רוצים להשיג, אך יותר מזה, האם בכלל קיבלתם את המוצר שתואם לתקציב?

 

תקציב

אחד הנתונים העיקריים שישפיעו על ההחלטה שלכם האם לבנות אתר לבד. אפשר לגשת למרכיב הזה בכמה דרכים אבל העיקרון הוא כזה:

תקציב נמוך עד לא קיים
קחו בחשבון שלא משנה מה תעשו, אתר זו השקעה. השקעה שתניב לכם המון פירות בהמשך אם תיעשה נכון, או תבזבז לכם סכום לא קטן מהתקציב ותעשה יותר נזק מתועלת.

בכל מקרה, תקציב מינימלי לעמוד נחיתה בסיסי הוא 1,200-2000 ש"ח, ולאתר תדמית 4,000-7,000 ש"ח. כל דבר שתמצאו מתחת לזה, לא יהיה מוצר טוב. באחריות.
מי שמוכר אתר תדמית ב-1,000 ש"ח לא עושה את כל התהליך ומקצר את הדרך משמעותית. הוא כנראה אפילו לא יודע את זה כי הוא אף פעם לא למד את התהליך הנכון, אם כן הוא לא היה גובה סכום כל כך קטן יחסית לזמן ולעבודה שמושקעת במוצר כזה.

כולנו התחלנו למטה ואני מבין את רצון לחסוך בתקציב בעיקר לעסק חדש, אבל אתר הוא אחד הנכסים הדיגיטליים הכי חשובים היום, ואם לא תשקיעו בו בהתחלה כמו שצריך זה יעלה לכם הרבה יותר בעתיד, ויגרום לנזק לטווח ארוך שיהיה מאוד קשה לתקן.

במקרה הזה הייתי ממליץ ללמוד לבנות בעצמכם משהו בסיסי שישרת אתכם בהתחלה, אבל עם אופציה לשדרג בעתיד. זו הסיבה שוורדפרס היא אופציה מעולה. בוורדפרס אפשר לבנות עמוד נחיתה בסיסי, בהמשך להפוך אותו לאתר תדמית, בלוג, חנות, אתר קורסים או כל דבר אחר שתחשבו עליו. בניית אתרים בוורדפרס היא דינמית ומודולרית, תוכלו להתאים את התהליך לצמיחה של העסק שלכם.

גם כאן צריך למצוא מישהו טוב שילמד אתכם (כמוני למשל), מישהו עם ניסיון של שנים שעוסק ביום יום במה שאתם רוצים ללמוד, עם רקורד מוכח של לקוחות ותלמידים. אני ממליץ כמובן על שיעורים פרטיים בליווי צמוד שילמדו אתכם ספציפית את מה שתצטרכו בשלב שאתם נמצאים בו, ולא לשלם אלפי שקלים על קורס לבניית אתרים שיעמיס אתכם בתוכן וכנראה ישאיר אתכם עם יותר שאלות מתשובות.

תקציב בינוני
אם יש לכם תקציב של עד 10,000 ש"ח לאתר תדמית, קחו איש מקצוע. ברמה הזו לא הייתי ממליץ לבנות אתר בעצמכם, אלא אם יש לכם זיקה לזה ואתם רוצים ללמוד כלי חדש שישחרר אתכם מהתלות באיש מקצוע.

תזכרו שעדיין תצטרכו לעשות לא מעט מחקר כדי שתוכלו לדעת אם נותן השירות שמצאתם אכן מספק את הסחורה, אבל בטווח המחירים האלה כבר תסננו את כל "בוני האתרים" למיניהם שצצים כמו פטריות אחרי הגשם.

תקציב לא מוגבל
גם כאן, אם בניית אתרים זה נושא שמעניין אתכם, עדיף לכם להשקיע את הכסף בללמוד כמה שיותר, ממקור מקצועי ומוסמך, כדי שלא תהיו תלויים בעתיד בנותני שירות.

אם העסק שלכם בכלל לא קשור לתחום ובניית אתרים זה לא משהו שעושה לכם את זה, תמצאו נותן שירות מקצועי ברמה הכי גבוהה שאפשר ותדאגו לאפיין את המטרות שלכם בצורה הכי מדויקת שיש.

 

הצטרפו לקהילת הפייסבוק שלנו 

יכולות

זה שאלה מכשילה. איך אתם יכולים לדעת אם היכולות שרכשתם אכן מספיקות כדי לבנות לעצמכם אתר איכותי? אנסה לפרט את היכולות והכלים שדרושים לדעתי כדי לבנות אתר ברמה טובה שיענה על הצרכים שלכם ויהפוך לנכס דיגיטלי משמעותי בעסק שלכם.

עיצוב
רוב האנשים חושבים שהם יודעים מה זה עיצוב, כי אפשר לראות אותו. אבל זה אף פעם לא המקרה.
מעבר לאסתטיקה ולמשהו ש"נראה טוב", עיצוב הוא בעיקר אוסף של החלטות אסטרטגיות שבאות לחזק את המסרים שלכם בדרכים ויזואליות שונות. האסתטיות אמנם חשובה בעיצוב, אבל היא תוצר של התהליך ולא המטרה שלו.

אי אפשר ללמוד עיצוב בכמה שיעורים וגם לא בקורסים. אני למדתי עיצוב 4 שנים, ויש לי ניסיון של עשור בתחום ואני עדיין לומד כל יום משהו חדש. זה תחום רחב שנוגע בערך בכל דבר בחיים שלנו והוא מתפרש לנושאים שונים כמו פסיכולוגיה, סוציולוגיה, שיווק, פרסום, מחקר, ועוד ועוד ועוד.

מצד שני, כדי לבנות לעצמכם אתר תצטרכו לדעת לפחות מושגי יסוד בסיסיים בעיצוב, ללמוד קצת על צבעים, קומפוזיציה, הירכיה, טיפוגרפיה ועוד. בלי זה, כנראה שהאתר שתבנו יראה נורא (למרות שכולם יהיו נחמדים ויגידו לכם שהוא מהמם, תאמינו לי – הוא לא).

אפיון וחווית משתמש
גם כאן מדובר בתחום מאוד רחב, אבל חשוב שתלמדו את הבסיס של איך לאפיין את האתר שלכם נכון, במיוחד כשבונים את האתר אח"כ באלמנטור. אפיון הוא ברמה הבסיסית תכנון של המוצר.

תחשבו על זה כמו תכנית של בית. אפיון הוא הלשב הראשון בו אתם מחליטים כמה חדרים יהיו בבית, איפה הם יהיו ממוקמים, איך יהיה לכם הכי נוח לעבור מהסלון למטבח וכו'. רק אחרי שתכננתם כל פרט בבית שלכם, תתחילו לבנות ולעצב אותו.

בניית האתר בוורדפרס ואלמנטור
בזכות אלמנטור המשימה הזו הרבה יותר קלה מבעבר, אבל חשוב לזכור שכמו כל כלי אחר, הרמה שבה תשלטו בו היא שתכריע את איכות האתר שלכם. ולא פחות חשוב, את הזמן שתשקיעו בתהליך הבנייה.

למידה לא נכונה של וורדפרס ואלמנטור תגרום לכם לשעות כל גבי שעות של תסכול, טעויות, באגים, סיבוכים ובסופו של דבר גם אכזבה מהתוצר הסופי.

קבוצות הפייסבוק מלאות במאות אנשים מאוכזבים שמבקשים עזרה מדי יום, ולא מבינים שיכלו למנוע 90% מהתקלות האלה אם רק היו משקיעים ולומדים את הבסיס אצל איש מקצוע.

יש המון תכנים חינמיים ברשת, מדריכים, סרטוני יוטיוב, וובינרים ועוד. רובם ככולם מפוזרים, לא מתודיים וחסר בהם את החלק הכי חשוב בתהליך למידה: הפידבק ממי שמלמד אתכם, היחס האישי והתאמת הלימודים אליכם וליכולות שלכם, היכולת לשים לב מה החוזקות והחולשות שלכם ולעזור לכם איפה שצריך.

גם אם לא תבחרו בי ללימוד פרטי (למרות שאין סיבה שלא!), אני ממליץ לכם ללכת וללמוד ישירות מאיש מקצוע בתחום שאתם רוצים ללמוד, מישהו שעוסק בזה ביום-יום ושיש לו רקורד של תלמידים שמרוצים ממה שהם למדו עם הוכחות בשטח.

נמאס לכם לשבור את הראש עם מדריכים ברשת?
בואו ללמוד בניית אתרים בוורדפרס עם אלמנטור בשיעורים פרטיים אונליין, עם תוכנית לימודים אישית שמותאמת לצרכים שלכם.

זמן

אם רק היה לנו יותר זמן… היינו לומדים הכל ועושים הכל לבד – לא?
אז גם כאן, או שאתם משלמים בכסף למישהו שיעשה את העבודה בשבילכם, או שאתם משלמים בזמן שלכם בללמוד איך לעשות הכל לבד. בכל מקרה תדעו ששום דבר הוא לא בחינם.

אם מצאתם תוכן בחינם, הוא כנראה מוכר משהו (כמו הפוסט הזה, שבו אני מוכר את עצמי בתור מורה פרטי אונליין). זה לא אומר שהתוכן לא איכותי, רק קחו בחשבון שאם מישהו מתפרנס מהמקצוע שלו, אין לו סיבה לתת את כל הידע שלו בחינם, ובצדק.

תשאלו את עצמכם האם אתם הייתם נותנים את השירות או המוצר שלכם בחינם? ברור שלא. אז כל תוכן שתמצאו בחינם, תוודאו שמי שמוכר לכם אותו יודע על מה הוא מדבר. דווקא המוצר שהוא מוכר יעניין אתכם יותר וכך תדעו אם הוא איש מקצוע איכותי, אבל אל תצפו באמת לקבל משהו עם הרבה ערך בחינם, זו אשליה.

לסיכום

אם יש לכם תקציב גדול, אין לכם זמן פנוי ובניית אתרים זה נושא שלא מעניין אתכם – שלמו לאיש מקצוע שיעשה את העבודה בשבילכם – רק תעשו מחקר ותלמדו מספיק כדי שתדעו להבחין אם אתם משלמים על מוצר איכותי.

אם אתם עסק קטן והתקציב שלכם לא גדול, או שיש לכם יותר זמן פנוי מכסף, או שבניית אתרים זה נושא שמעניין אתכם – תבנו בעצמכם. אתם יכולים ללמוד לבד בחינם רק אל תצפו לתוצאות מרשימות… אם אתם באמת רוצים לקחת את זה ברצינות, תצטרכו לשלם כדי לקבל תוכן איכותי – ואם כבר, בשיעורים פרטיים אונליין, אחד-על-אחד, עם תוכנית לימודים מותאמת אישית 🙂

מצאתם טעות בכתבה? יש לכם שאלות? סתם בא לכם לפרגן?
הצטרפו לדיון בקהילת הפייסבוק

Sharing Is Caring

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב email